У хмарних сервісів мега-майбутнє
За прогнозом компанії IDC, до 2015 року ринок хмарних обчислень в Росії з нинішніх 30 млн дол зросте більш ніж до 1 млрд.
Російські експерти нарікають на те, що "хмарні" технології в Росії стикаються з численними бар'єрами: проникнення Інтернету в регіонах, його вартість, швидкість доступу, а також російська бізнес-практика, яка не сприяє поширенню нових сервісів.
Проте експерти впевнено говорять, що Росія технологічно ніяк не відстає від лідерів у розвитку "хмар".
За прогнозом компанії IDC, до 2015 року цей ринок в Росії з нинішніх 30 млн дол зросте більш ніж до 1 млрд. Багато хто не до кінця розуміють, що таке хмарний сервіс.
Це єдиний інформаційний простір, за допомогою якого можна зберігати, редагувати, пересилати свої документи без застосування спеціально куплених програм і ПО. Причому інформація, яка на вигляд знаходиться у вашому комп'ютері, насправді зберігається на віддаленому сервері.
Найпростіший приклад хмарного сервісу – це наявна у багатьох користувачів електронна пошта з веб-доступом. Для роботи з цією системою потрібен лише браузер і доступ в Інтернет.
Основний плюс, який внесли в наше життя хмарні сервіси, полягає в демократизації технологій.
"Ті складні речі, які раніше були доступні тільки великим підприємствам, наприклад якісна електронна пошта бізнес-класу, онлайн-конференція, робота з календарями, якісна спільна робота, якісні засоби бізнес-продуктивності, які раніше вимагали установки у власних центрах обробки даних великих компаній , тепер через "хмара" доступні малим компаніям – від 5 до 50 співробітників ", – говорить керівник напряму маркетингу хмарних технологій Microsoft в Росії Юрій Ларін на" круглому столі "представників російського IT-ринку в інформаційному агентстві РБК.
Один з найбільш наочних прикладів хмарних сервісів – це продукт Google Apps, який американська корпорація запустила в лютому 2007 року.
"Ідея сервісу досить проста і полягає в тому, що інструменти сучасного офісного співробітника повинні бути зручні, документи повинні бути захищені та доступні з будь-якої точки світу.
Цю потребу і задовольняє сервіс Google Apps. Функціонально це набір з шести додатків: Google Sites, Google Docs , Google Talk, календар, відео та Gmail ", – пояснює керівник відділу по роботі з корпоративними клієнтами департаменту хмарних технологій Softline Володимир Савченко.
Сервіс дає можливість користувачам зберігати свої документи в єдиному інформаційному просторі, звідти ж їх відкривати, там же взаємодіяти зі своїми колегами.
Тобто на комп'ютері, телефоні нічого не потрібно встановлювати, щоб працювати з цим пакетом.
Причому в компанії до десяти чоловік таким сервісом можна користуватися безкоштовно. Так що і для споживача, і для творця послуг "хмари" зручні тим, що мають вкрай низьку вартість первинного входу на ринок: можна більше не купувати дороге ПЗ.
"Серед передплатників сервісу велике число світових компаній, зокрема Jaguar Land Rover, Motorolla, російські філії компаній Avon, Groupon," Л "Етуаль", "Терволіна" та інші ", – зізнається пан Савченко.
Інший приклад використання хмарних технологій вже тільки в бізнесі призводить начальник відділу розвитку продуктів послуг ВАТ "Вимпелком" (торгова марка "Білайн") Тимофій Толпежніков.
За його словами, наприкінці жовтня компанія спільно з Microsoft запустила на російському ринку додаток Office 365. У нього включені пошта, а також Microsoft Exchange (обмін документами і базами даних).
"Зараз ми знаходимося в кінці листопада, і ті результати, які бачить" Вимпелком "від пропозиції даного сервісу на ринку, мене, чесно кажучи, цілком влаштовують, оскільки показують той інтерес, підтверджують ті прогнози, які були, що сервіс буде користуватися попитом у першу чергу саме серед клієнтів малого та середнього бізнесу ", – задоволений пан Толпежніков.
Якщо ми говоримо про основний потенціал хмарних сервісів в усьому світі, то це компанії сегменту малого та середнього бізнесу, їх кількість у світі більше 150 млн. "Це великий ринок, який споживає IT-сервісів більше ніж на 1 трлн дол в світі", – відзначає президент компанії Parallels на ринках, що розвиваються Павло Єршов.
"Якщо ми подивимося на прогнози щодо розвитку цього ринку, то ми побачимо, що вони дуже райдужні. На думку компанії IDC, до 2015 року цей ринок з 30 млн дол в Росії виросте більш ніж до 1 млрд. Ми з такими висновками згодні, зростання ринку може навіть перевищити ці прогнози ", – сподівається пан Єршов.
Він упевнений, що в найближчі три-п'ять років зросте частка тих компаній, які зараз працюють в телекомі і області хостингу, і вони ще будуть конкурувати з традиційними дистриб'юторами ПЗ. "Ви не будете ходити в магазин за коробкою і навіть не будете собі завантажувати з якогось сайту або з магазина програми того чи іншого виробника, а будете споживати в" хмарному "вигляді – у вигляді онлайн-сервісу", – прояснює майбутнє пана н Єршов.
Однак йому, як і багатьом експертам, кидаються в очі стримують бар'єри російської дійсності, які заважають компаніям активно розвивати хмарні технології в нашій країні.
"По-перше, пропозиція сервісів поки що не таке гарне. Ні великих гравців, які могли б запропонувати сервіс достатнього рівня за прийнятною ціною", – незадоволений Павло Єршов.
"І друге, бізнес-практика, яка поки що панує в нашому малому і середньому бізнесі, не сприяє поширенню сервісів. Це стосується і знань людей, і їх навченості, і в принципі здатності ефективно застосовувати інформаційні технології, правильно вважати їхню вигоду", – журиться експерт.
Однак це не головна біда на просторах російського телекому. "У Росії є ряд бар'єрів, які будуть стримувати розвиток хмарних сервісів.
Один з них – це проблема проникнення Інтернету в регіонах, вартість та швидкість доступу в Інтернет ще не дозволяють малому та середньому бізнесу повністю покластися на хмарні рішення", – розповідає генеральний директор ABBYY Росія Григорій Ліпич.
"Я думаю, що в першу чергу це буде пов'язано з деяким внутрішнім протидією з боку самих корпоративних клієнтів, а саме їх служб інформаційної підтримки. Оскільки завжди виникають питання віддачі того, чим ти керував самостійно, на що мав свої власні бюджети, в чиїсь то руки ", – заявляє Тимофій Толпежніков.
Незважаючи на хвилювання експертів, їх загальний настрій залишається позитивним. Вони впевнені: Росія ніяк не відстала від лідерів у розвитку хмарних сервісів.
"Ми – компанія, яка всю розробку веде в Росії, і з точки зору розробки та наявності на ринку тих чи інших пропозицій по сервісах ми аніскільки не відстаємо. З точки зору обсягу ринку – так, відстаємо. Але це функція від загального IT-ринку , який в Росії просто менше, ніж в інших країнах.
Технологічного відставання немає ", – упевнений президент компанії Parallels на ринках, що розвиваються Павло Єршов. На його думку, саме це стане одним з факторів того, що в Росії сегмент "хмар" буде швидше рости, ніж на розвинених ринках.
Тим часом експерти демонструють райдужні прогнози не тільки щодо розвитку технологій, а й щодо розташування до них споживачів. "Дуже важливо те, як сприймаються ці послуги людьми.
Ми дали наш хмарний сервіс представникам малого бізнесу, а потім запитували, що вони відчули.
Дослідження показало, що 59% респондентів сказали, що їх бізнес став більш продуктивним.
Це відчуття людей, вони відчувають, що ці технології корисні. 57% побачили, як вони почали заощаджувати гроші ", – коментує керівник експертної групи Microsoft в Росії Володимир Габріель результати дослідження, яке компанія провела в листопаді.
Експерти сходяться на думці, що інноваційні хмарні рішення будуть дуже популярні у компаній, що відносяться до областей ритейлу, фінансів та медіа. "Це сегменти економіки, які традиційно більш уважно ставляться до скорочення витрат", – пояснює пан Савченко.
Між тим хмарні технології близькі і звичайному користувачеві, якому буває зручно зайти в пошту з телефону або скористатися текстовим редактором на комп'ютері, на якому немає ліцензійного ПЗ.
Тоді в справу йдуть Інтернет, браузер і "хмари".
"У нас є ще індивідуальні користувачі, які вирішують свої приватні завдання. Вони будуть складати активний сегмент хмарних технологій, тому що на домашньому комп'ютері користуватися всією міццю офісного пакета за кілька доларів в місяць буде по кишені істотно більшій кількості людей, ніж зараз можуть собі дозволити люди, купуючи звичайні ліцензії ", – підкреслює генеральний директор" ABBYY Росія "Григорій Ліпич.
За даними it.siteua.org
Прокоментувати
Недавні записи
- IBM відкриє доступ до суперкомп’ютера Watson для всіх
- Handle: блискавичне сортування вхідної пошти і керування завданнями і нагадуваннями
- Sqwiggle – система відеокомунікацій для команд , яка бореться з самотністю при віддаленій роботі
- Компанія CleanTalk завершила розробку програми для захисту сайту від спаму.
- Хмарні сервіси легко використовувати для поширення вірусів
Архів
- Листопад 2013 (3)
- Жовтень 2013 (1)
- Вересень 2013 (3)
- Серпень 2013 (4)
- Січень 2013 (7)
- Грудень 2012 (6)
- Листопад 2012 (8)
- Жовтень 2012 (4)
- Вересень 2012 (3)
- Серпень 2012 (4)
- Липень 2012 (3)
- Червень 2012 (10)
- Травень 2012 (7)
- Квітень 2012 (13)
- Березень 2012 (12)
- Лютий 2012 (6)
- Січень 2012 (15)
- Грудень 2011 (10)
- Листопад 2011 (11)
- Жовтень 2011 (10)
- Вересень 2011 (9)
- Серпень 2011 (14)
- Липень 2011 (16)
- Червень 2011 (21)
- Травень 2011 (4)
- Квітень 2011 (3)
- Березень 2011 (1)
- Лютий 2011 (3)
- Січень 2011 (2)
- Грудень 2010 (6)
- Листопад 2010 (1)
- Жовтень 2010 (6)
- Вересень 2010 (6)
- Серпень 2010 (5)
- Липень 2010 (8)
- Червень 2010 (11)
- Травень 2010 (9)
- Квітень 2010 (1)
- Березень 2010 (3)
- Лютий 2010 (3)
- Січень 2010 (5)
- Грудень 2009 (4)
- Вересень 2009 (2)
- Серпень 2009 (1)
- Травень 2009 (1)
- Квітень 2009 (1)