Лип
21
Коментування вимкнено

Покупки в українському інтернеті: шукають онлайн, а купують офлайн

Author lambo-cbto-admin    Category Internet, UA-net     Tags

Віртуальна торгівля в Україні все ще не встигає за реальною. Хоча багато українців користуються Інтернетом для збору відгуків про товар, порівняння цін, отримання консультацій і порад, покупки частіше здійснюються живцем.

Тим не менш, частка онлайн-продажів зростає. Компанія Google замовила дослідження про те, хто і що купує сьогодні в Уанеті, а учасники ринку онлайн-продажів висловили свої поправки до отриманих результатів в ході круглого столу, що проходив у Прес-центрі Інформаційного агентства ЛІГАБізнесІнформ.

Що купують онлайн

На замовлення Google дослідники з TNS проаналізували * ринок електронної торгівлі в Україні з точки зору споживчої поведінки. Причому вивчалося поведінку тільки тих покупців, які є частиною аудиторії Уанету. Найчастіше, за результатами дослідження, в онлайні купуються предмети повсякденного попиту: одяг (82% опитаних купували щось в категорії за останні 3 місяці) і дрібна побутова техніка (51% відповідно).

Середня вартість останньої покупки для шести виділених у дослідженні товарів склала:
Одяг та аксесуари – 438 грн.;
Дрібна побутова техніка – 145 грн.;
Розваги – 293 грн.;
Товари для дому – 205 грн.;
Споживча електроніка – 1 591 грн.;
Велика побутова техніка (яку купують в онлайні найрідше) – 2 000 грн.

Часто купуються товари з групи “розваги”, “одяг та аксесуари”, а також “товари для дому” – респонденти вказали частоту покупки як щомісячну. При цьому, онлайн як місце останньої покупки в категорії “споживча техніка” вказало 18% опитаних, а офлайн – 78% (дані скориговані, альтернативні відповіді не відображені)

При цьому 24% опитаних визнали, що планують купувати в найближчі 12 місяців одяг, 18% – товари групи “розваги”, 13% – товари для дому. Техніку хочуть купити від 13% до 6%.

Серед плюсів онлайну традиційно називаються відгуки споживачів, більш низькі ціни, можливість покупок, недоступних в Україні, цілодобовий доступ і економія часу. Серед тих бар’єрів, які відлякують потенційних покупців: необхідність “взяти товар у руки”, випробувати товар, персональна рекомендація продавця, більш складне порівняння товарів і можливі складнощі з поверненням.

Основним фактором успішності Інтернет-проекту з торгівлі, наприклад, інтернет магазин побутової техніки, покупці називають безкоштовну доставку, наявність доступних контактів та відгуки покупців, з якими можна ознайомитися тут же (див. Малюнок 2). Як зазначив директор Google в Україні Дмитро Шоломко, який представляв результати дослідження, незважаючи на популярність знижкових сервісів, можливості знижки в “формулою успіху” Інтернет-магазину – на останньому місці.

За словами Шоломко, перш ніж зробити покупку, покупці дуже часто шукають інформацію про товар в Інтернеті – причому як для онлайн-так і для офлайн-покупки. Найчастіше в онлайні цікавляться даними про техніку: 89% використовують пошук для споживчої електроніки, 84% – для великої побутової техніки.

Ефект пошуку онлайн, покупки офлайн (ROPO-ефект) характерний для всіх категорій товарів. При цьому, за словами Шоломко, оскільки в Україні в останні півтора року з’явилися гідні моделі смартфонів і планшетів, частка мобільних пристроїв, за допомогою яких покупці шукають дані про товар, зросла і зараз складає 14% для смартфонів і 3% – для планшетів (традиційні ПК – 87%). Використовуючи пошукові системи (Google, Яндекс, Mail.ru, Rambler, Yahoo, Bing) найчастіше користувачі об’єднують загальні терміни і назви брендів (наприклад, мобільний телефон Samsung, монітор LG).

У рекламі онлайн найчастіше звертають увагу на пошукову рекламу і банери / спливаючі вікна, а в офлайні – на ТВ-рекламу та рекламу на бігбордах (див. Малюнок 3). Як зазначив директор Google в Україну, поки що рекламні відеоролики онлайн поки широкого визнання серед покупців не отримали. Досить цікавим, хоча дещо суперечливим виглядає висновок про те, що з 100% користувачів після кліка на рекламний банер / посилання близько третини (31%) здійснюють купівлю (13% онлайн, 18% офлайн).

* Дослідження проводилося з травня по червень, попередня робота – з лютого, так що воно відображає стан ринку на весну цього року. Метод – онлайн-опитувальник з подальшим коректуванням по телефону. Цільова група – українські користувачі Інтернету старше 16 років, вибірка – 1000 чоловік.

Думка ритейла

Присутні на презентації дослідження представники онлайн-роздробу зазначили, що аналіз дійсно відображає реальну ситуацію, але все ж висловили свої зауваження. Так, Юлія Марищук, голова регіонального відділення Allegro Group (eMarketer, Slando, Aukro.ua та інші проекти), зауважила, що, оскільки в даному аналізі вибірка робилася орієнтовно на загальну Інтернет-аудиторію (від 16 і старше), а середній вік покупця в Інтернеті, за даними різних досліджень (Gemius, InMind) – від 25 до 44 років, то по частоті покупок вийшов невеликий перекіс у бік товарної групи “одяг”. За даними Allegro Group, серед покупців від 25 до 44 років все ж найпопулярнішим товаром онлайн залишається електроніка і побутова техніка, на другому місці – книги і диски, а одяг – лише на третьому.

Загалом же, якщо говорити про поведінку покупців, близько 65% користувачів Інтернету роблять покупки онлайн, з них 45% купують на Класифайди, 35-38% – в Інтернет-магазинах, 20-25% – на Інтернет-аукціонах і 18-20 % користуються знижковими сервісами типу Groupon, вважає Марищук. При цьому один і той же користувач може здійснювати покупки на різних типах сервісів. Ще однією відмінною рисою українського ринку є його мала фрагментованість: лідер Інтернет-торгівлі займає близько 50-60%, в той час, як наприклад, в РФ на частку Ozon.ru і качкодзьоб (інтернет-гіпермаркет) припадає лише 2-3% ринку .

Як зазначив глава проекту Rozetka.com.ua Владислав Чечоткін, середній рівень чека в категорії споживчої електроніки в дослідженні завищений. “При середній ціні ноутбука пріблізітелно в 3000 грн., Мобільного телефону – в 600 грн., Думаю, середня ціна в 1500 грн. Завищена мінімум удвічі”, – зауважив він.

У той же час, він погодився з тим, що явище ROPO для України досить характерно. “Люди приходять, цікавляться, задають питання на форумах, телефонують, а потім йдуть в магазини”, – говорить Чечоткін, додаючи, що отримати кваліфіковану консультацію в реальному магазині (третій фактор бар’єрів онлайн-покупки) сьогодні в Україні непросто, і покупці часто самостійно шукають відгуки користувачів і характеристики товарів в Інтернеті.
За даними toneto.net

Лип
21
Коментування вимкнено

Google оголосила про закриття проекту Google Labs

Author lambo-cbto-admin    Category Internet     Tags

Компанія Google оголосила про закриття свого проекту“Google Labs”, присвяченого інноваційним розробкам. Повідомлення про це було опубліковано на офіційному блозі компанії 20 липня.

Коментуючи прийняте рішення, Біл Кофран (Bill Coughran), старший віце-президент Google по дослідженнях і системній інфраструктурі заявив, що завдяки експериментальним зразкам додатків, створюваним у Лабораторіях Google, компанія багато чому навчилася. Тим не менш, закриття проекту – це частина програми з розподілу пріоритетів, про яку говорив глава Google Ларрі Пейдж (Larry Page) в своєму недавньому виступі. Її мета – спрямувати всі зусилля на допрацювання основних і найбільш прибуткових продуктів компанії.

Google Labs служив випробувальним майданчиком для нових проектів Google і розширень, які можна було задіяти на існуючі продукти Google. Закриття сервісу означає негайне припинення деяких проектів і експериментів. Однак не всі напрацювання Лабораторій зникнуть безслідно, частина з них увійдуть до складу інших сервісів Google. Крім того, на Android Market залишаться доступними ті продукти Google Labs, які є додатками для платформи Android.

Варто відзначити, що минулого тижня, після того, як Google відзвітувала про свої фінансові результати, перед інвесторами і аналітиками виступив виконавчий директор компанії, Ларрі Пейдж, який пообіцяв, що Google сконцентрується на тих проектах, які зможуть у більшій мірі забезпечити повернення інвестицій.

За даними dailycomm.ru

Лип
19
Коментування вимкнено

Відповідно до прогнозів аналітиків запуск хмарного сервісу iCloud може послабити ринок пам’яті NAND Flash

Author lambo-cbto-admin    Category Internet, Обчислення у хмарі     Tags

Ряд експертів ринку ІТ вважають, що запуск нового хмарного сервісу iCloud приведе до падіння ринку пам’яті NAND Flash.

Експерти IHS iSuppli висловили думку, що на частку компанії Apple припадає близько 30% всієї використовуваної флеш-пам’яті за підсумками 2011 року: каліфорнійський гігант використовує в своїх пристроях 5200000000 гігабайт пам’яті, тоді як весь ринок в 2011 році оцінюється в 18500000000 гігабайт. Аналітики висунули прогноз, що в найближчі 2 роки Apple збереже свою частку на ринку NAND Flash, але до 2015 року вона скоротиться до 25%.

“На долю продукції компанії Apple, на зразок iPhone і iPad, припадає непропорційно висока частка споживання флеш-пам’яті. Тому будь-який рух власників “яблучних” пристроїв у напрямку розвантаження дискового простору за рахунок онлайнового хмарного сховища iCloud призведе до зменшення попиту на фізичну пам’ять NAND Flash в майбутньому “, – вважає Ді Нгуєн (Dee Nguyen), аналітик IHS iSuppli.
За попередніми обчисленнями, хмарний iCloud може зменшити потребу у вбудованій пам’яті на цілих 100 Гб з розрахунку на одного користувача iPhone, iPad і iPod Touch. У результаті цього постраждають виробники пам’яті.

За даними dailycomm.ru

Недавні записи

Архів