Бер
22
Коментування вимкнено

Тім О’Рейлі: Інтернет – ось операційна система майбутнього

Author lambo-cbto-admin    Category Internet, Обчислення у хмарі     Tags
Розробники та компанії, які побудували свою діяльність на створенні відкритого ПЗ типу Linux або MySQL, помиляються, оскільки майбутнє програмування за WWW.

На думку  Тіма О’Рейлі (Tim O’Reilly), власника видавництва комп’ютерної літератури O’Reilly, апологета руху відкритого ПЗ та ідеолога Веб 2.0, який виступив з доповіддю на конференції OSBC (Open Source Business Conference), операційною системою майбутнього є цілком весь Інтернет. За його словами, як правило вважають, що економіка відкритих рішень будується на масштабному просуванні недорогих додатків на розвинених ринках, але це насправді це лише бліда подоба реального потенціалу відкритого ПЗ. ОС Linux, звичайно, відіграла важливу роль у розвитку економіки і WWW-технологій, однак вона є лише засобом, а не кінцевою метою.

Відкрите ПЗ вимостило широку дорогу для пов’язаних з Інтернетом даних, що накопичуються в «хмарі». Обсяг даних поповнюється, приміром, прикладними пристроями на зразок iPhone, які генерують інформацію. У «хмарах» інформація обробляється, а потім надходить в Мережу, стаючи доступною за допомогою того ж відкритого ПЗ. З часом веб-служби тісно об’єднуються: дані стають все більш прив’язаними до Інтернету. Обсяги цієї інформації зростають, як снігова лавина : чим більше людей ними користується, тим складніше їх відтворити. Яскравий приклад адекватного розуміння тенденцій – Google.

Нинішні умови такі, вважає пан О’Рейлі, що успіх на веб-ринку вимагає великої кількості даних і ресурсів для їх обробки. Обділені останніми, традиційні відкриті постачальники ПЗ невірно міркують, розпорошуючись на завдання типу максимізації продажів ліцензій. Вони забувають, що відкрите ПЗ – насправді інструмент невдах, які відкривають і просувають ринки, а також тих, хто прагне увірватися в бізнес. Адже в будь-якому випадку їм доведеться продовжувати займатися підтримкою відкритого ПЗ, у той час як майбутнє не в ньому, а у відкритому Інтернеті і відкритих даних.

За даними internetua.com

Бер
18
Коментування вимкнено

Наскільки цікаві продукти SaaS українському бізнесу?

Author lambo-cbto-admin    Category Обчислення у хмарі     Tags

Неминучість SaaS рішень для бізнесу стала вже практично аксіоматичнимим фактом. Модний тренд у ІТ-сфері крокує по планеті, починаючи свій рух насамперед у розвинених країнах.

Для багатьох українських користувачів ПК використання SaaS рішень від Google, у вигляді популярних сервісів пошукового гіганта (документи, перекладач, фотобанк і т.д.), стало звичною справою і увійшло в щоденний побут.

Про плюси SaaS сказано багато, і переконувати читачів у прогресивності і величезному потенціалі цих рішень вже немає необхідності. Проте, український бізнес все ще дуже насторожено дивиться у бік SaaS рішень, задаючи собі ряд абсолютно логічних запитань.

Спробуємо розібратися в проблемах просування SaaS на вітчизняному ринку. Типовий питання виникають у бізнесу при пропозиції розглянути впровадження SaaS зазвичай наступні: «А навіщо нам SaaS якщо і так все відмінно працює?».

І це абсолютна правда. Справа в тому, що в країні з 86% процентним рівнем піратства, SaaS як засіб оптимізації витрат на програмне забезпечення просто не працює. Виходячи з цього, аргументувати зниження сукупної вартості володіння програмним забезпеченням при переході на SaaS просто не можливо. І тупиковим це питання буде до тих пір, поки сучасний бізнес не буде вважати догмою використання легального ПЗ. Інфраструктурні рішень побудовані на базі нелегального ПЗ відповідають принципом «необхідно і достатньо» для потреб малого та середнього бізнесу.

Наступним аргументом на користь SaaS є зниження витрат і навіть повна відмова від придбання дорогого серверного і мережевого устаткування. Проте тут український власник задає наступне питання: «Як можна бути впевненим у збереженні даних, якщо вони знаходяться не на підконтрольній території?»

Скепсис вітчизняних керівників цілком зрозумілий, якщо говорити про українські ЦОД та майданчиках, які надаються провайдерами Інтернет-послуг. Загальнополітична, економічна нестабільність, а також правовий хаос у сфері захисту інтелектуальної власності змушує сумніватися в надійності вітчизняних постачальників SaaS рішень або ж постійної доступності «хмарних» ресурсів. Простіше кажучи присутній страх, що в один прекрасний момент на дверях провайдера з’явиться напис «опечатано», а обладнання конфісковано, так як іноді трапляється, коли поряд з абсолютно законними бізнес-завданнями, цей же датацентр роздає дитячу порнографію або піратську музику. Використання ресурсів зарубіжних SaaS провайдерів, наприклад Amazon, тягне за собою безліч бухгалтерських та юридичних неясностей, відкриття валютних рахунків і ведення зовнішньоекономічної діяльності.

Це питання підводить нас до однієї з основних проблем просування SaaS в Україні. Для справжнього проникнення в SMB-сегмент необхідне існування побудованого в нашій країні канал продажу. Іншими словами, компанії інтегратори повинні отримати мотивацію просувати SaaS від провідних світових компаній. Аналогічно, продуктам з коробок необхідна схема дистрибуції та доставки продукту кінцевому споживачеві. Сьогодні ми маємо ситуацію продажу рішень безпосередньо від виробників, які знаходяться, в більшості випадків, в США чи Західній Європі. Не будемо кривити душею і чесно визнаємо, що для світових ІТ-гігантів Україна ніколи не була, і навряд чи найближчим часом стане пріоритетним ринком. Без планомірної популяризації SaaS з боку компаній, що працюють безпосередньо з українським ринком, процес прийняття рішень з впровадження віддалених сервісів буде непрогнозованим, довгим і тернистим. Софтверні компанії повинні побачити стимул займатися SaaS, а не вести місіонерську діяльність. Істотні зрушення в цьому напрямку, будемо сподівається, відбудуться вже цього року. Тоді ми побачимо активне просування SaaS, а не тільки бажання продати кінцевому користувачеві «Win-Word-Excel». Якщо ж такого каналу не буде, то кожен конкретний керівник, спільно зі своїми ІT-спеціалістмі, буде дуже довго йти до переходу на SaaS, чіпляючись усіма силами за перевірені технології кінця 90-х.

Крім проблеми каналу продажів, існує проблема переформування ІТ-бюджетів. У більшості компаній бюджет на інформаційні технології формується виключно ІТ-персоналом. Ситуація, в якій SaaS замінює звичні рішення на базі фізичних серверів, віртуалізації або ж придбаних ліцензій програмного забезпечення, виводить кошти виділяються на ІТ з під тотального контролю системних адміністраторів і ІТ-директорів, вклинюючись в налагоджену роками схему закупівель від довірених постачальників. У такому випадку більшість плюсів SaaS рішень нівелюється латентним ставленням до них з боку співробітників, які приймають рішення.

У цьому випадку регіональні партнери безпосередніх постачальників SaaS повинні вести роботу безпосередньо з фінансовими директорами, вищим менеджментом компаній і навіть з власниками бізнесу. Зміна менталітету і акцентування уваги на оптимізації витрат зможе змінити і прискорити процес переходу на SaaS. І процес цей у середині SMB сегмента має починатися не в ІT-департаментах, а у головах людей, які відповідають за фінансову складову бізнесу.

Якщо звернути увагу не на середній бізнес, а на корпоративних клієнтів національного масштабу, то ми побачимо, що SaaS рішення не уживаються в одному місці з величезним штатом ІТ-фахівців, власними апаратними потужностями, що використовуються на 10%, а так само неможливістю гнучко змінювати формат ІТ-інфраструктури.

Таек виглядає, що 2010-й буде роком популяризації рішень SaaS. Але не варто чекати масштабних впроваджень і тотального переходу до продуктів, які використовують цей принцип, в доступному для огляду майбутньому. У компаній-інтеграторів попереду багато кропіткої роботи на перспективу. У кінці-кінців, український бізнес не має великої кількості альтернатив – SaaS стане частиною життєдіяльність фірм і корпорацій. На жаль, є всі підстави вважати, що станеться це вже після фінального матчу Євро-2012.
За даними pcweek.ua

Лют
14
Коментування вимкнено

IT-прогноз до 2015 року: Інтернет, зв’язок та реклама

Author lambo-cbto-admin    Category Internet     Tags

У найближчі роки мобільні телефони відберуть у комп’ютерів першість в Інтернеті, близько половини населення планети зможе спілкуватися в електронній формі, а ринок Інтернет-маркетингу виросте до чверті трильйона доларів на рік

Серед основних прогнозів на 2012-2015 роки аналітики озвучують наступні:

• До 2012 року 20% всіх бізнесів позбавиться від IT-активів. До цього призведе подальший розвиток технологій віртуалізації і хмарних обчислень. Посприяють цьому процесу також і самі співробітники компаній, які будуть переходити до роботи на власних десктопах і ноутбуках в корпоративних мережах. Потреба в комп’ютерній техніці не зникне, але, можливо, компанії будуть поступово переходити до використання технологічних потужностей третіх сторін, а персонал корпоративних IT-відділів буде або скорочуватися, або перекваліфіковуватися.

• До 2012 року 20% всіх компаній, що пропонують послуги хмарних обчислень, будуть зосереджені в Індії.

• До 2012 року соціальний сервіс Facebook стане своєрідним вузлом для соціальної інтеграції Інтернету. Ця соціальна мережа буде відігравати провідну роль у розвитку розосередженого та інтерактивного Вебу.

• До 2014 року більшість IT-компаній будуть включати в свої бюджети витрати на зниження енергоспоживання, в основному з-за політичного та економічного тиску екологічних рухів на державному та міждержавному рівні.

• У 2012 році 60% нових ПК будуть “вносити свою лепту” у забруднення навколишнього середовища ще до першого включення в мережу, оскільки до цих пір близько 80% загального споживання енергії одним ПК відбувається під час його виробництва та транспортування.

• Ринок Інтернет-маркетингу до 2015 року складе більше $ 250 млрд. на рік. Але, незважаючи на передвіщений зростання, аналітики попереджають про те, що вендори, які сфокусуються тільки на просуванні в Інтернеті, програють тим, хто буде використовувати кілька каналів просування одночасно.

• До 2014 року близько 3 млрд. дорослого населення планети зможе взаємодіяти в електронній формі: або за допомогою мобільного зв’язку, або ж через Інтернет. Ринки, що розвиваються будуть збільшувати проникнення мобільного та Інтернет-зв’язку одночасно з бурхливим розвитком технологій електронних платежів та Інтернет-банкінгу. За прогнозами Gartner, до 2014 року рівень проникнення мобільного зв’язку складе близько 90%, а кількість підключених апаратів – 6,5 млрд.

• До 2015 року контекст стане для мобільного зв’язку тим же, чим пошукові сервіси стали для Інтернету. Але якщо пошуковики зосереджені на тому, щоб “витягнути” інформацію з мережі, то контекстні сервіси будуть займатися в основному донесенням інформації до користувачів.

• До 2013 року мобільні телефони переженуть ПК в якості основного пристрою доступу в Інтернет. За прогнозами агентства, до цього часу загальне число використовуваних ПК в усьому світі складе 1,78 млрд. А загальна база смартфонів і інших мобільних з встановленими браузерами перевищить 1,82 млрд. пристроїв.

Нагадаємо, наприкінці минулого року Топ-10 прогнозів для сфери IT на 2010 рік озвучила аналітична компанія IDC. Серед основних пророкувань: зростання ринків IT і телекомунікацій до рівнів 2008 року, подальший розвиток хмарних обчислень, а також вихід планшета від Apple.

За даними RealtUA

Недавні записи

Архів