Хмари ростуть за рахунок консалтингу

За прогнозами IDC, в 2012 році російський ринок ІТ-послуг зросте на 17% і досягне 6,8 млрд дол При цьому на частку аутсорсингу доведеться 1,1 млрд дол, а на хмарні сервіси – як і раніше незначна сума, близько 200 млн дол Тим не менше, за підсумками 2011 року зростання хмарного ринку склав 157%, а прогноз зростання на 2012 рік оцінюється в 121%.

Як підкреслюють в IDC, слід розуміти, що величезні темпи зростання хмарного ринку в Росії досягається в першу чергу за рахунок супутніх проектних послуг. Популярність хмар зростає не тільки за рахунок простих сервісів, а й за рахунок більш складних продуктів, що передбачають реалізацію впроваджувальних проектів.

На даний момент 42% російського ринку хмарних послуг складають саме найпростіші рішення: засоби комунікацій і спільної роботи. Ще 20% припадає на рішення, що відносяться до категорії CRM.

У світі спостерігається зовсім інша ситуація – хмарний ринок сильно диверсифікований. Найбільшу його частину – 21% – займають ERP-системи, а ще 15% припадає на частку CRM. Комунікаційні сервіси знаходяться на рівні приблизно 10% від загального обсягу ринку. При цьому 37% акумулює категорія «інше», куди входить маса вузьконаправлених сервісів, багато з яких абсолютно не мають поширення в Росії.

«Вибухового зростання аутсорсингу ми так і не дочекалися, але зате хмарні послуги виправдовують найоптимістичніші прогнози», – говорить Олександр Прохоров, провідний аналітик російського офісу IDC.

Тенденція очевидна: кваліфікованих ІТ-фахівців більше не стає. Дійсно, звідки їм взятися, якщо демографічна ситуація не покращується, а кількість студентів падає. Хтось повинен керувати зростаючою ІТ-інфраструктурою компаній, і одним з варіантів стає її передача в хмару.

Зрозуміло, на шляху хмарних послуг в маси до сих пір не усунуто ряд перешкод, причому технологічним можна визнати лише одне з них – проблему «останньої милі». Широкосмуговий Інтернет отримує все більше поширення в регіонах, однак навіть «швидким» каналам часто катастрофічно не вистачає стабільності.

Решта бар'єри, за словами Прохорова, є скоріше наслідком сформованих традицій споживання ІТ. У першу чергу, слід згадати досі не сформувалася культуру аутсорсингу – відсутність довіри постачальникам і традицій довгострокових аутсорсингових відносин. Крім того, для багатьох непереборною перешкодою стає непідготовлена ??правова база, у тому числі в частині вирішення конфліктних ситуацій. Нарешті, далеко не всі ІТ-директори, особливо у великих компаніях, зацікавлені в руйнуванні своєї роками создавашіхся «імперії».

За даними  saasworld.ru

Прокоментувати

Недавні записи

Архів