В UA-неті більше свободи

Author lambo-cbto-admin    Category UA-net     Tags

Однією з головних відмінностей Уанету від Рунета є надмірна законодавча зарегульованість останнього.

Що ж стосується порівняння прибутковості українських і російських сайтів, його проводити поки некоректно: первісна монетизація інтернет-проектів у Росії вже пройшла, в Україні ж тільки починається.

На початку року кількість зареєстрованих імен в домені. UA подолало позначку в півмільйона: ювілейний 500-тисячний домен Уанету був зареєстрований 5 лютого. Ще близько року тому, 18 січня 2009-го, це число складало 400 тис. Таким чином, кількість імен у національній доменній зоні росте щодо непоганими темпами (хоч і не такими швидкими, як у Росії: кількість доменів в інтернет-просторі нашого північного сусіда за 2009 р. збільшилося на 37% і сьогодні наблизилося до позначки в 3 млн).

Що стосується динаміки приросту українських сайтів, її визначити складніше. За приблизною оцінкою заступника голови правління Інтернет-асоціації України (ІнАУ) Олександра Ольшанського, кількість зареєстрованих в Уанеті сайтів сьогодні становить близько 250 тисяч. “Різниця між кількістю існуючих в Уанеті сайтів та доменних імен пов’язана з тим, що один сайт може мати відразу декілька імен, викуплених компанією – його власником, – пояснює пан Ольшанський – З іншого боку, існує велика кількість зареєстрованих доменів, за якими на сьогоднішній день немає ніяких сайтів. Тож динаміка приросту сайтів в Уанеті з динамікою приросту доменів пов’язана лише побічно, і зв’язок цей проявляється лише на дуже великих інтервалах часу “.

“Динаміка появи сайтів, як правило, не відстежується; при дослідженні Інтернету прийнято вважати чисельність аудиторії, хіти, переходи і глибину перегляду заздалегідь визначених сайтів та їх груп, – зазначає керівник інтернет-проектів компанії ВОЛЯ Вадим Гарбуз. – Але навіть не маючи на руках конкретних цифр, можна стверджувати, що кількість сайтів однозначно зростає, і в 2010 році ця тенденція продовжиться “.

На думку експерта ВОЛІ, зростання буде відбуватися в основному за рахунок сайтів, пов’язаних з комерцією, – інтернет-магазинів, онлайн-вітрин, сайтів, орієнтованих на B2B. “У 2009-му у зв’язку з кризою чимало компаній з метою мінімізації витрат пішло в онлайн. Головним питанням на” порядку денному “в Уанеті залишається монетизація інтернет-проектів”, – говорить Вадим Гарбуз.

“У той же час російські експерти вважають, що в Україні е-бізнесу немає, – продовжує пан Гарбуз. – Але це не зовсім так. Звичайно, якщо порівнювати Уанет з Рунета, бізнес в українській Мережі знаходиться на зародковій стадії. У Росії етап первісної монетизації вже пройшов, і його результатом стало вражаюче кількість потужних, що генерують гроші проектів. В Україні ж є потенціал для масштабного електронного бізнесу, але поки немає інвесторів, готових вкладати щодо серйозні кошти, десятки мільйонів доларів, в інтернет-проекти “.

Серед інших відмінностей Уанету від Рунета можна відзначити сильну законодавчу зарегульованість останнього, включаючи контроль з боку силових органів. Подібна тенденція сьогодні намічається і в Україні:  держрегуляторами робляться спроби посилити умови ведення інтернет-та телеком-бізнесу, зокрема – ввести для нього додаткове оподаткування.  Однак, проти цього виступає громадськість на чолі з профільними асоціаціями, такими як ІнАУ, ТЕЛАС, Wireless Ukraine.

За даними ubr.ua

Прокоментувати

Недавні записи

Архів