Аналіз стану російського ринку оренди програмного забезпечення
Компанія J-son & Partners Consulting представила основні результати дослідження ринку оренди програмного забезпечення (SaaS-рішень – Software as a Service), завершеного в березні 2010 року. Дане дослідження містить аналіз російського ринку оренди ділового ПЗ, тенденцій розвитку, існуючих бізнес-моделей, методів дистрибуції, а також структури споживчого попиту.
У рамках дослідження світовий ринок був розглянутий у розрізі найбільших гравців і пропонованих продуктів, наведені також загальні дані за обсягом ринку, категоріям рішень.
Російський ринок оренди ділового програмного забезпечення
За оцінками J-son & Partners Consulting, ринок оренди ділового ПЗ в Росії склав близько 3 млн дол в 2009 році, що становить приблизно 0,4% від усього російського ринку ділового ПЗ, обсяг якого оцінюється на рівні 710 млн дол
У порівнянні з 2008 роком російський ринок виріс не менше ніж на 50%, що пов’язано як із запуском нових проектів, так і з появою тематичних каталогів рішень, включенням SaaS-продуктів в інтернет-магазини ПЗ, а також збільшенням числа реселерів SaaS-рішень за рахунок хостингових компаній і провайдерів широкосмугового доступу.
До справжнього моменту асортимент існуючих пропозицій досить великий – більше 30 різних пропозицій, абсолютна більшість яких можна віднести до двох груп: CRM-рішення та системи колективної роботи (у західній класифікації ССС – Сontent, Communication and Сollaboration). Число вузькоспеціалізованих, галузевих завдань одинично – системи управління готелем чи управління проектами у сфері медіа та телебачення і т.п.
У 2009 році на світовому ринку вищезазначені сегменти (CRM і ССС) мали сукупну частку більше 50% – ССС (2,5 млрд дол) і CRM (2,17 млрд дол.)
Середня вартість однієї ліцензії за місяць в сегменті CRM-рішень становить 500-1800 руб., В категорії систем колективної роботи – 470 руб., Бухгалтерських програм – 300 руб. Ці тарифні плани розраховані на організації з числом співробітників в середньому від двох до десяти, максимум до 50, що характерно в першу чергу для підприємств малого та середнього бізнесу (МСБ).
Загальне число підприємств МСБ в Росії сьогодні становить близько 1,6 млн компаній, але лише близько 2 тис. з них використовують ділові програми в рамках моделі SaaS. Дослідження, проведене компанією J-son & Partners Consulting, дозволило виявити ряд сфер діяльності підприємств, в яких SaaS-рішення виявилися затребувані значно вище, ніж в інших.
Структура попиту на SaaS-рішення за сферами діяльності
Джерело: J-son & Partners Consulting
Основними бар’єрами розвитку ринку оренди ПЗ в Росії є:
- “Цифрова нерівність” між регіонами. В ідеальних умовах сервіс SaaS ніяк не прив’язаний до географічного розташування ні провайдера, ні абонента. Однак існуючі обмеження, пов’язані з розвитком телекомунікаційної інфраструктури, формують ореол проживання користувачів, який зосереджений навколо технологічно “розвинених” регіонів, в першу чергу, Москви і Санкт-Петербурга.
- Економічний спад 2009 року. Якщо в усьому світі криза, дійсно, став потужним каталізатором розвитку SaaS, то в Росії він з’явився, швидше, стримуючим чинником. Більшість організацій в сформованих економічних умовах вважало за краще залишити ІТ-інфраструктуру та персонал без змін, зберігши колишній рівень заробітної плати і збільшивши навантаження на них. Проте в другій половині року зростання користувацької бази SaaS-сервісів поновився.
- Високий рівень використання піратського ПЗ. У 2009 році вперше за останні 5 років рівень споживання піратського ПЗ не знизився і залишився на колишньому рівні. Що негативно відбилося як на що знаходиться в стадії формування ринку SaaS-рішень, так у цілому на ринку програмних продуктів.
- Низький рівень довіри аутсорсинговим схемами. Даний фактор є ключовою проблемою, яка стримує розвиток галузі. Система довіри аутсорсинговим схемами у США, де SaaS-ринок на кілька порядків більше російського, тримається на репутації та законодавчій системі, на однозначності та визначеності в питаннях дотримання SLA. У Росії ж для формування довіри потрібен час і приклади тривалого й успішного використання подібних схем.
- Рівень сервісу, який не відповідає запитам клієнта. Низький рівень довіри є в тому числі і наслідком істотних розбіжностей у поглядах на рівень сервісу, що надається у провайдерів та споживачів.
В існуючих економічних, технічних і культурних умовах SaaS в Росії навряд чи здатен стати масовим рішенням і повноцінною заміною існуючого ПЗ для організацій.
Запорука успішного розвитку ринку SaaS-рішень – лояльність з боку споживачів аутсорсингових послуг в цілому та оренди ПЗ зокрема.
За даними astera.ru
Прокоментувати
Недавні записи
- IBM відкриє доступ до суперкомп’ютера Watson для всіх
- Handle: блискавичне сортування вхідної пошти і керування завданнями і нагадуваннями
- Sqwiggle – система відеокомунікацій для команд , яка бореться з самотністю при віддаленій роботі
- Компанія CleanTalk завершила розробку програми для захисту сайту від спаму.
- Хмарні сервіси легко використовувати для поширення вірусів
Архів
- Листопад 2013 (3)
- Жовтень 2013 (1)
- Вересень 2013 (3)
- Серпень 2013 (4)
- Січень 2013 (7)
- Грудень 2012 (6)
- Листопад 2012 (8)
- Жовтень 2012 (4)
- Вересень 2012 (3)
- Серпень 2012 (4)
- Липень 2012 (3)
- Червень 2012 (10)
- Травень 2012 (7)
- Квітень 2012 (13)
- Березень 2012 (12)
- Лютий 2012 (6)
- Січень 2012 (15)
- Грудень 2011 (10)
- Листопад 2011 (11)
- Жовтень 2011 (10)
- Вересень 2011 (9)
- Серпень 2011 (14)
- Липень 2011 (16)
- Червень 2011 (21)
- Травень 2011 (4)
- Квітень 2011 (3)
- Березень 2011 (1)
- Лютий 2011 (3)
- Січень 2011 (2)
- Грудень 2010 (6)
- Листопад 2010 (1)
- Жовтень 2010 (6)
- Вересень 2010 (6)
- Серпень 2010 (5)
- Липень 2010 (8)
- Червень 2010 (11)
- Травень 2010 (9)
- Квітень 2010 (1)
- Березень 2010 (3)
- Лютий 2010 (3)
- Січень 2010 (5)
- Грудень 2009 (4)
- Вересень 2009 (2)
- Серпень 2009 (1)
- Травень 2009 (1)
- Квітень 2009 (1)