Спеціаліст “напрокат”: кому вигідний ІТ-аутсорсинг?

Що краще, найняти власного системного адміністратора, програміста, веб-дизайнера, чи віддати ці функції “на відкуп” аутсорсинговим фахівцям? Редакція BIZ.liga.net з’ясовувала це питання у тих, хто безпосередньо займається вирішенням подібних питань кожен день.

Свої IT-спеціалісти

Директор з персоналу та розвитку організації “Київстар” Олена Кропив’янська акцентує, що в першу чергу слід визначити значення терміна “вигідніше” в даному контексті. “Вигода для бізнесу – це значить, що рішення або впливає на зниження витрат, або дозволяє збільшувати дохід. З точки зору витрат, власний персонал це завжди солідна стаття витрат”, – відзначає вона.

Якщо роботодавець не збирається витрачати всі сили на боротьбу з плинністю кадрів, то, в першу чергу, це будуть витрати на гідну винагороду. Також сюди слід віднести інвестиції в навчання, адже роботодавцю потрібен висококваліфікований персонал. Плюс накладні витрати – приміщення, робочі місця, електроенергія. Крім того, обслуговування персоналу – розрахунки зарплати, кадрове діловодство.

“.. Якщо все це врахувати, сума вражає. Так, за якісний персонал треба платити. Кого готовий оплачувати “Київстар “?.  Тих, хто впливає на дохід. Тих, без кого бізнес неможливий – носіїв ключових для бізнесу компетенцій”, – зазначає Є. Кропив’янська .

Тому, щоб зрозуміти, чи вигідно роботодавцю утримувати власний IT-персонал, потрібно відповісти на питання: чи є ІТ-компетенція ключовою для вашого бізнесу? “У телекомі, безумовно, IT – одна з ключових компетенцій бізнесу, тому підрозділ інформаційних технологій у “Київстар” досить великий”, – розповідає О. Кропив’янська.

Але, в той же час, завжди є ряд рутинних операцій, а також завдань, некритичних для бізнесу, які, тим не менше, потрібно виконувати. Або навпаки, є завдання, виконання яких вимагає унікальних компетенцій, а їх створення всередині компанії зажадає занадто багато часу і буде дуже дорого коштувати.

“І в першому, і в другому випадку ми звертаємося до аутсорсингу Ми купуємо якісну послуги у професіоналів, для яких це – основний бізнес. Таким чином, ми уникаємо додаткових витрат, тобто ми вдаємося до аутсорсингу, коли це вигідно.” – ділиться досвідом директор з персоналу та розвитку оператора зв’язку.

Зі свого боку керівник виробничого департаменту Інформаційного агентства ЛIГАБізнесІнформ Андрій Жупаненко зазначив, що панацеї в даному питанні не існує.

“Все залежить безпосередньо від компанії, виду послуг, в яких вона потребує, і, відповідно, спеціалізації ІТ-штату (розробка, адміністрування, тестування, підтримка, і т.д.). Не думаю, що є сенс юридичної компанії, що складається з трьох осіб, наймати в штат адміністратора мережі, в той же час великої організації, у якої є хоча б 3-5 сайтів, хай не дуже великих, є резон відкрити вакансію веб-майстра для підвищення оперативності та збереження необхідного рівня безпеки “, – зазначив А. Жупаненко.

Аутсорсинг

Начальник управління інформаційних технологій “Київстар” Андрій Піший розповідає, що у сфері інформаційних технологій слід розрізняти класичний аутсорсінг і аутстаффінг. “У нашій компанії аутсорсинг ІТ-фахівців ми називаємо аутстаффінг, оскільки всі ризики, пов’язані з роботою цього персоналу, все одно несе “Київстар”. При використанні аутстаффінгу ці IT-фахівці працюють як звичайні співробітники нашої компанії, але не входять до її штат, а працюють тимчасово в рамках якогось проекту або процесу “.

За його словами, аутстаффінг найбільш доцільний у періоди сплеску ІТ-активності, коли необхідність у більшій кількості персоналу різко зростає у зв’язку з впровадженням якогось великого ІТ-проекту, наприклад, нової системи управління підприємством. А після запровадження такого проекту, ІТ-фахівців даного профілю необхідно значно менше – тільки для поточного розвитку системи та її підтримки.

У разі ж класичного аутсорсингу, ризики все-таки більшою мірою лягають на постачальника послуг. Якщо говорити саме про ІТ-аутсорсинг, то з точки зору бізнесу важливо, щоб ключові ІТ-компетенції і співробітники, які володіють такими компетенціями, перебували на боці самої компанії, а не передавалися постачальнику ІТ-послуг.

А. Жупаненко у свою чергу відзначає, що у сфері розробки програмного забезпечення аутсорсинг часто вигідний тим, хто намагається економити на вартості роботи програмістів як на великій складовій собівартості продукту. “Зараз в Україні достатньо компаній, які представляють як послуги аутсорсингу так і аутстафінгу. Вони постійно ростуть, відкривають офіси в регіонах і підігрівають ринок зарплат програмістів, самі від цього, як наслідок страждаючи.”, – розповідає А. Жупаненко.

За його словами, серед основних клієнтів аутсорсингових організацій знаходяться компанії США, центральної Європи і скандинавських країн. Рідше аутсорсинг користуються у зв’язку з відсутністю кваліфікованого персоналу поблизу. Це скоріше заходи вимушені, ніж з метою вигоди.

“Передача розробки ПЗ на аутсорсинг вигідна при реалізації середніх і великих проектів тільки у разі грамотного і скрупульозного підходу в управлінні. Цей процес не можна пустити на самоплив або на 100% довіриться місцевому фахівцю. Успішність заходів безпосередньо залежить від втягнення в проект менеджера з боку замовника” , – акцентує О. Жупаненко.

А між тим …

Тим часом сфера ІТ в Україну продовжує активно розвиватися – тільки з початку січня цього року грошовий обіг всієї галузі зріс приблизно на 20%, розповідає PR-менеджер IT-компанії “Аплінк” Максим Муровайко. “Вітчизняні компанії стали куди частіше, ніж раніше, звертатися за допомогою до фірм, що спеціалізуються на ІТ-аутсорсингу. Крім того, наші підприємства, що займаються розробкою програмного забезпечення, часто підтримуються іноземним капіталом, працюючи над замовленнями європейських компаній. При цьому спостерігається поступове зростання дефіциту IТ-фахівців у регіонах, що пов’язано з тим, що багато з них перебираються до столиці “, – відзначає він.

За даними компанії, в найближчому майбутньому прогнозується зростання попиту на ІТ-фахівців, причому на 1-2% щомісяця. Причин цьому декілька. По-перше, збільшення числа ІТ-компаній, а також звичайних фірм, яким потрібно декілька професіоналів цієї сфери, наприклад, системних адміністраторів. По-друге, зростає кількість проектів зі створення різного програмного забезпечення, і на їх виконані також потрібні люди. Так що “айтішники”, швидше за все, будуть і далі впевнено себе почувати на ринку праці.

За даними biz.liga.net

Недавні записи

Архів