Професійні послуги – по дорозі зі хмарами

Забудьте часи, коли у вашій компанії до настільних комп'ютерів були прив'язані всі, крім тих, хто пив коньяк з клієнтами в ресторанах. Перша хвиля автоматизації пройшла. Ви впровадили програму бухгалтерського обліку, CRM-, ERP-систему та інші додатки, які використовуються на робочому місці в компанії. Ці програми спростили завдання управління

Впровадження і розгортання додатків класичних передбачувано і в той же час досить трудомістким. Установка, оновлення та виведення з експлуатації додатків для кожного комп'ютера супроводжується схемою розгортання з плануванням великомасштабних графіків робіт і ресурсів. Замінити додаток електронної пошти у всій організації? Плануйте графік розгортання. Замінити офісні пакети? Знову плануйте графік розгортання. Загалом, практично те саме, що намагатися впровадити нову ERP або CRM-систему.

Часи змінюються

Останнім часом світові тенденції бізнесу зосереджені на глобалізації і розподілі співробітників по всьому світу. В результаті співробітники компанії, що надає професійні послуги, витрачають менше часу за столом у себе в офісі і проводять більше часу на очах у своїх клієнтів.

Звичайно, працювати поза офісом, в залі очікування або кафе – це зручно, але як ви гарантуєте, що інформація у вашій організації залишається доступною і безпечною? Незалежно від того, де знаходяться ваші співробітники – в головному офісі в Москві або на майданчику клієнта в Норильську, вони повинні мати можливість легко отримувати доступ до необхідної їм інформації, а ви повинні бути впевнені, що ця інформація залишається недоступною вашим конкурентам.

Це особливо вірно в разі ERP-системи на базі хмарних технологій, в якій є безліч централізованої інформації, потенційно доступної для всіх. Співробітники повинні гарантувати, що їхні договори купівлі-продажу, угоди про рівень обслуговування і будь-яка інша конфіденційна та службова інформація недоступні не тільки для конкурентів, але і їхнім клієнтам або навіть колегам. Розглянемо вимоги компаній, що надають професійні послуги.  

Підключення


Завантаживши комп'ютер в офісі, або зареєструвавшись на порталі компанії з кафе, ваші співробітники повинні мати можливість безпечно підключатися до програм та інформації, які зберігаються в хмарі.

Доступність

Навіщо вам втрачати сон, якщо співробітники вирішили працювати допізна? Цілодобовий доступ зовсім не означає цілодобову підтримку. Доступність необхідна для того, щоб компанії, які надають професійні послуги, працювали в режимі реального часу, незалежно від розподілу їх робочих груп по регіонах і часові пояси.

Безперервність

Незалежно від того, переривається чи з'єднання у вашого персоналу, обслуговування клієнтів не повинно перериватися. Хмарна стратегія може служити вашим стратегічним ІТ-планом, гарантуючи вашим клієнтам постійний доступ до інформації.

Спільна робота

Вимоги бізнесу нині не тільки дозволяють, але часом і змушують співробітників все далі й далі віддалятися від центрального офісу. Таким чином, ефективна зворотній зв'язок і спільна робота знаходять все більшу значимість. Хмарні інструменти надають централізовану базу знань, панелі та портали, які так само необхідні для спільної роботи, як і банальний доступ до корпоративної мережі з ноутбука.

Всім, здається, простіше, коли всі співробітники компанії знаходяться в одній будівлі з 10 до 19. Але як бути, якщо співробітники московського офісу повинні поспілкуватися з Владивостоком? Приходити їм на роботу до 5 ранку? Сама природа бізнес-моделі компанії, що надає професійні послуги, робить ідеальною хмарну інфраструктуру для вирішення ключових завдань. Клієнти відчувають себе більш захищеними, знаючи, що їм нададуть послуги на їхній території, забезпечать їх миттєвої і точною інформацією про проект. Використовуючи хмарні програми, компанія може в режимі реального часу надавати професійні послуги та рішення в будь-який час і в будь-якому місці, забезпечуючи централізоване джерело інформації для своїх розподілених проектних команд. Здатність користувачів працювати не тільки віддалено, але і без перерви, дозволяє компанії обслуговувати клієнтів з кращою якістю. Таким чином, ІТ-департаменти можуть використовувати переваги хмарної технології для надання більш повної інформації та обмінюючись інформацією між проектами в безпечному середовищі.

Стратегія «трьох П»

У компаніях, що надають професійні послуги, керівництво часто покладає на ІТ-службу завдання вибору найбільш підходящих технологій для поліпшення конкурентних позицій і більш повного задоволення потреб своїх клієнтів. У світлі цього багато ІТ-відділи швидко виявляють, що ERP-система на базі хмари може забезпечити компанію загальною стратегією, так званої стратегії «трьох П»: Персонал, Проект, Процес.

Персонал

ERP-система на базі хмари розширює права і можливості персоналу, який є ключем до вашого успіху. Використання такої системи допомагає організації за такими напрямами:

• надання доступу до інформації з будь-якої кількості філіальних підрозділів і місць;

• забезпечення більш широкого доступу і більше актуальної інформації для прийняття обгрунтованих рішень;

• поліпшення обміну інформацією та спільної роботи між усіма зацікавленими сторонами.

Без цих трьох можливостей компанії, що працюють у сфері професійних послуг, ризикують відстати від життя.

Проект

У сфері професійних послуг проекти – це продукція, що поставляється клієнтам. ERP-система на базі «хмарних обчислень» забезпечує легкий і швидкий доступ до спільної і достовірної інформації про проект. Проектної команді це дає зниження ризиків і можливість керувати клієнтськими очікуваннями.

Процес

Сьогодні проблема оптимізації бізнес-процесів може бути ефективно вирішена шляхом інтегрованого рішення на базі хмарної ERP, гарантуючи, що контроль та затвердження критично важливих даних доступне всім: як внутрішнім, так і зовнішнім зацікавленим сторонам в єдиному інформаційному просторі. Інформація важлива, поки вона актуальна. Без продуманої ERP-стратегії супроводу клієнтських баз даних, корпоративної бази знань і файлів із загальним доступом інформація стає купою прострочених даних і погано організованою роботою з фактами.

У контексті стратегії «трьох П» і з переходом до хмарної інфраструктури ІТ-відділи стають ключовими зацікавленими сторонами у виборі і реалізації кращих хмарних технологій для корпоративних додатків і ERP-систем. Їх керівники виступають в якості довірених радників (консультантів) у питаннях визначення переваг для компанії різних типів «хмар», серед яких гібридне (співробітництво як внутрішніх, так і зовнішніх постачальників), публічне (всі послуги по відношенню до організації є зовнішніми) і приватне ( всі послуги забезпечуються самою компанією).

Оскільки компанії, що спеціалізуються на сфері професійних послуг, рухаються до віртуальної середовищі, адаптуючись до вимог все більш розподілених співробітників, ІТ-служби можуть повною мірою скористатися різними платформами хмар, наявними на ринку ERP.

Чиї хмари «м'якше»?

Сьогодні на ринку інформаційних технологій хмарні рішення пропонують Microsoft, SAP, Oracle, Google і Salesforce.

Salesforce

Salesforce.com – один з найбільших провайдерів хмарних обчислень (SaaS і PaaS). Рішення цієї компанії популярні, в основному, за кордоном і базуються на CRM-системі. У квітні 2010 р. Salesforce спільно з VMware оголосила про запуск нового хмарного сервісу для корпоративних Java-додатків – VMforce. У даному хмарному середовищі об'єднані мову програмування Java, Java-framework Spring і платформа віртуалізації VMware vSphere, запущені на хмарній платформі Force.com.

VMforce відповідає галузевим стандартам безпеки ISO 27001, SysTrust і SAS70 Type II. Сервіс підтримує Plain Old Java Objects (POJOs), Java Server Pages (JSPs), Java Servlets та інші коди, що входять до Spring. Створюючи Java-додатки на основі цього фреймворку, компанії зможуть легко переносити їх в VMforce і назад.

Google

Google зараз активно розвивається, але власних бізнес-програм ERP і CRM у нього немає. Ідея Google полягає в тому, щоб всі дані клієнта перенести в хмару й обробляти там. Це значно знижує вимоги до потужності персонального комп'ютера, але при цьому істотно підвищує вимоги до якості інтернет-з'єднання.

У листопаді 2009 р. з'явилася перша офіційна бета-версія Chrome OS від Google під брендом Chromium. Вона позиціонується як операційна система для різних пристроїв – від маленьких нетбуків до повнорозмірних настільних систем, і підтримує x86-і ARM-архітектури процесорів. Система побудована на ядрі Linux з використанням браузера Google Chrome, який працює у новій, спеціально розробленою віконної системи.

Перші ноутбуки, що поставляються в комплекті з Google Chrome OS, очікувалися в другій половині 2010 р., проте їх випуск був затриманий. Тільки в травні 2011 р. Google представила перші серійні ноутбуки (так звані «хромбукі») під управлінням операційної системи Chrome OS. У них в якості логіну та паролю використовується обліковий запис Google; для роботи потрібен постійний доступ в Інтернет; всі дані зберігаються на серверах Google.

В даний час команда Google Chrome OS працює з багатьма технологічними компаніями з метою спроектувати і розробити пристрої, що забезпечують високу якість роботи користувачів. Серед них такі компанії, як Acer, Adobe, ASUS, Freescale Semiconductor, Hewlett-Packard, Lenovo, Qualcomm, Texas Instruments, Toshiba, NVIDIA. Також у розробці приймає участь компанія Intel, співпраця з якої почалося «за деякий час» до офіційного анонсу. Dell також розглядає можливість тестування Chrome OS.

SAP

SAP має рішеннями на базі як CRM, так і ERP-систем. У листопаді 2010 р. компанія оголосила про зміцнення співробітництва з корпорацією NEC. (NEC – перший сертифікований постачальник хмарних послуг в Японії, чиї центри обробки даних визнані SAP). З цього моменту доставка компаніям зі штаб-квартирами в Японії, що працюють в галузях високих технологій та виробництва, компонентів продукту SAP для управління ресурсами підприємства (SAP ERP) стала здійснюватися через хмарну інфраструктуру NEC.

У травні 2011 р. SAP відкрила для партнерів по всьому світу доступ до хмарної платформи, заснованої на розробленій нею хмарній технології обчаслень в оперативній пам'яті HANA (High-Performance Analytic Appliance). Відтепер партнери SAP зможуть розробляти програми, що користуються можливостями HANA. Зараз хмарний сервіс знаходиться на стадії, що передує бета-тестування. Зараз HANA пропонується на спеціалізованих серверах HP, Dell, IBM та інших постачальників. Технологія розрахована на обробку даних ERP і CRM-систем SAP, але, за відомостями пана Сіккім, замовники завантажують в неї інформацію і з інших систем.

Microsoft

Коли в жовтні 2010 р. компанія Microsoft офіційно перевела свій офісний пакет в хмарі, представивши проект Office 365, аналітик Gabriel Consulting Group Ден Олдс справедливо зауважив: «Це не найкращий день для Google. В області офісних програм Microsoft не просто гігант, це мастодонт ». У квітні 2011 «мастодонт» продовжив свій хід по світу. Спільно з Hewlett Packard компанія створила хмарне рішення на базі дата-центрів HP. Рішення надає доступ до Microsoft Dynamics CRM. Тепер клієнт може безболісно перейти з хмарної моделі використання на традиційну і назад – жодних технічних обмежень для цього немає.

Якщо говорити гучними фразами, то Microsoft Dynamics CRM в хмарі використовують компанії, що прагнуть досягти балансу між інвестиціями в CRM-систему і віддачею від цих інвестицій. А якщо подивитися на факти, то вони підтверджують слова. Так, використання CRM в хмарі скорочує час запуску системи – замість декількох робочих днів на підготовку витрачається 5-10 хвилин.

Яке хмарне рішення вибрати?

При оцінці постачальника корпоративного рішення необхідно розглянути такі ключові моменти.

Доступність

Необхідно знати потреби самих віддалених і технологічно відірваних співробітників. Для компаній, що працюють у сфері професійних послуг, у цю групу можуть входити офшорна команда розробників і команда консультантів на різних майданчиках клієнтів, де доступність поза вашого контролю. Отже, потрібен стратегічний план, який передбачає можливі варіанти доступу до інформації в автономному режимі або за допомогою інших засобів, таких як резервне копіювання на внутрішні чи зовнішні сервери.

Простота доступу до інформації

Вивчіть, як має бути організована інформація для основних учасників проекту. Переконайтеся, що регулярний доступ до інформації та підтримка забезпечуються для всіх учасників проекту у спільній роботі – як для ваших співробітників, так і для клієнта.

Оновлення рішення

Оцініть, яким чином постачальник хмарного рішення надсилає оновлення та виправлення. Переконайтеся, що для вашої компанії є план розгортання оновлень і виправлень. Для організацій, що надають професійні послуги, де своєчасність виконання проектів є ключовим фактором, наявність такої стратегії має вирішальне значення для забезпечення того, щоб технічні питання, не перешкоджали реалізації проекту.

Безперервність сервісу

Ретельно оціните умови постачальника рішення для забезпечення потреб саме вашої організації. Ви повинні надавати якісні послуги, а оскільки в багатьох випадках хмарні рішення будуть доступні вашим клієнтам, вони повинні очікувати не меншого і від вашого постачальника.

Архівація

Інформація, що зберігається в системах компанії, що надає професійні послуги, є найважливішим активом, тому потрібно ретельно оцінити стратегію архівації і резервування постачальника послуг, а також його здатність забезпечувати відновлення історичної інформації в міру необхідності.

Безпека

Після визначення потреб щодо безпеки вашої організації та відповідних прав доступу для зацікавлених сторін, необхідно переконатися, що ваш постачальник може віддзеркалювати кожен профіль безпеки, який ви створили. Для компанії зі сфери професійних послуг це може бути досить складним завданням, оскільки безпека зазвичай вимагає декількох рівнів доступу для різних зацікавлених сторін у віддалених місцях.

Спільна робота

Переконайтеся, що всі віддалені користувачі можуть отримати доступ до інформації, що міститься у вашій корпоративній системі, порталі або внутрішній базі знань, щоб мати можливість брати участь у створенні оптимального рішення для своїх співробітників і клієнтів.

Централізація інформації

Оцініть здатність постачальника хмарного рішення по інтеграції та централізації інформації для всіх систем. З урахуванням цих міркувань і з повним розумінням вимог до безпечної спільної роботи і віддаленого доступу до достовірної інформації компанія, що надає професійні послуги, зможе вибрати краще хмарне рішення з урахуванням його потреб. Успішне розгортання ERP-системи вимагає цілеспрямованого вивчення професійних послуг, що надаються вашою організацією, і найбільш ефективної інфраструктури, необхідної для її підтримки.

Щоб досягти успіху, ви повинні забезпечити найважливіший актив – ваш персонал-ефективними інструментами, які завжди можуть бути доступні віддалено, надійно та своєчасно.

Джерело: IT Manager № 7, 2011

Недавні записи

Архів