Геннадій Карпов: «Завдяки хмарним обчисленнням керівники компаній стануть помічати своїх айтішників»

Директор з технологій De Novo вже розповідав про переваги ІТ-аутсорсингу, а також описав етапи переходу до сервісної моделі споживання ІТ. Зараз Геннадій Карпов відповідає на запитання про майбутнє ІТ-фахівців, і за рахунок чого будуть дешевшати сервіси.

Якщо компанії будуть отримувати ІТ за допомогою аутсорсингу, що тоді буде з їхніми ІТ-кадрами?
У компаніях кількість співробітників, компетентних в «залізі», почне різко скорочуватися. Можливо, аж до повної відмови від їх послуг. Бізнесу вже не потрібно буде містити працівників, які отримують гроші за знання особливостей того чи іншого обладнання, його обслуговування і взаємодії з постачальниками. Ці компетенції перейдуть на бік провайдера ІТ-сервісу – саме там повинні працювати люди, обізнані в подібних речах. На підприємствах ж залишаться фахівці, компетентні в управлінні основними бізнес-додатками.

За рахунок чого провайдер зможе організувати роботу ІТ-спеціалістів ефективніше, ніж компанія всередині себе?
За рахунок більшого масштабу. Постачальник ІТ-послуг, обслуговуючи десятки клієнтів, може дозволити собі утримувати чималий штат висококваліфікованих працівників. Він буде активніше застосовувати засоби автоматизації і підвищувати свою ефективність. Якщо ми спробуємо таку службу побудувати всередині клієнта, то або вона буде не настільки професійна і ефективна, або платити за цю функцію доведеться занадто дорого.

Виходить, чим більше компанія користується ІТ-аутсорсингом, тим менше для неї важливі власні фахівці?
Навпаки – у міру наближення до моделі «гібридних хмар», їх важливість для бізнесу кардинально збільшується. ІТ-спеціалісти перестають бути простими сисадмінами, які в очах керівництва по значущості знаходяться між прибиральницею і водієм. Тепер вони стають бізнес-партнерами, які безпосередньо впливають на вибір моделі бізнесу в цілому. Працівники ІТ-служб будуть тими трансляторами, перекладачами, які дозволяють виразити в грошах, термінах і ризики різні альтернативи отримання життєво важливих для компанії функцій. Завдяки цьому вони стають видні в очах бізнесу. А поки «айтішники» перебувають на рівні інфраструктури, морочаться з залозками, вони не видно – це кочегари в машинному відділенні.

Якщо ІТ-спеціалісти будуть потрібні компаніям в менших кількостях, значить, вони підуть працювати до провайдерів?
Перетікання кадрів з компаній в ІТ-сервісні компанії буде, але не для всіх. Бо підтримку інфраструктури для однієї компанії з десятком робочих місць і з тисячею, десятків тисяч відразу для багатьох замовників – це зовсім різні моделі організації процесів експлуатації. Тому попит на фахівців, які володіють середнім і низьким рівнем кваліфікації, буде зменшуватися. У них є два варіанти. Перший – рости. І тоді вони стануть затребуваними або на стороні сервіс-провайдера, або залишаться в ІТ-службі, але вже на ролях, пов’язаних з визначенням тактики і стратегії розвитку ІТ-сервісів. Другий – йти з цієї індустрії.

Як буде змінюватися вартість ІТ-сервісів на ринку?

Вона буде знижуватися. По-перше, у міру появи нових ІТ-провайдерів, їх націнка почне зменшуватися за рахунок посилення конкуренції. А по-друге, собівартість їх ресурсів (за винятком людських) буде знижуватися.

Але ж ціни на ІТ-обладнання не змінюються …
Зате його продуктивність подвоюється практично щороку. Але також збільшується і гранулярність-ви часто змушені купувати ресурси в більшому, ніж вам потрібно, обсязі. Наприклад, якщо бізнесу необхідно перевозити 10 кілограм вантажу в день, для цього достатньо візка. Але уявіть, що на ринку візків більше немає, а виробляють лише вантажівки. І ви можете або носити вантаж вручну, або купити вантажівку – інших варіантів немає. Але, купуючи вантажівку, ви цю функцію реалізуєте занадто дорого. А менше ви купити не можете через велику гранулярність.

Для провайдера ця гранулярність особливого значення не має, тому що він набирає таку кількість клієнтів, що йому потрібен не один десяток вантажівок – він все одно їх навантажує. Тому для нього вартість одиниці ресурсу падає. А значить, і собівартість його послуг буде постійно знижуватися.

Але це можливо лише в тому випадку, якщо ми організуємо обчислення у вигляді гігантських ресурсних пулів, які працюють на безліч замовників відразу. Якщо ж ви спробуєте цю функцію реалізувати всередині компанії, то для вас цей принцип не спрацює: зі збільшенням потужності устаткування зростає і той самий мінімальний обсяг ресурсів, який ви винужнени набувати. І для вас ціна цієї функції залишається постійною – ви купуєте зайве.

Які основні технологічні прориви в хмарних обчисленнях ви очікуєте найближчим часом?

Основний прорив у технологіях буде в області програмної прошарку, який називається «операційною системою дата-центру». Функція класичної ОС полягає в наданні прикладного ПО доступу до ресурсів комп’ютера. Вона є прошарком між залізом і ПЗ. Але в дата-центрі комп’ютер – це вся сукупність ресурсів: безліч серверів, систем зберігання даних і так далі. Усім цим пулом управляє «ОС дата центр» а: класичні «операційки» отримують доступ до обчислювальних ресурсів завдяки їй.

Зараз ця програмна прошарок представлена ??у вигляді набору засобів віртуалізації. І найближчим часом найбільш інтенсивно буде розвиватися її функціональність. Це і відмовостійкість, розподіл навантаження на ресурси, захист даних і так далі. При хмарних обчисленнях всі ці функції йдуть від класичних ОС до операційної системи дата-центру.

У результаті ми повертаємося до моделі мейнфрейма, але вже на програмному рівні. Він споконвіку представляв собою взірець надійності, ефективності і … високу вартість. Але зараз ця планка по надійності і ефективності може бути досягнута значно дешевше за рахунок того, що в якості апаратних ресурсів ми беремо значно більш доступне обладнання масового застосування.

За даними www.de-novo.biz

Прокоментувати

Недавні записи

Архів